Tuetut lomat infoa

Hae lomaa yleisessä haussa tai yhteistyökumppa-nien lomille yksin tai ystävän kanssa.

Kts. tarkemmat tiedot lomajärjestäjän kohdalta.

MITÄ ON TUETTU LOMA?

Viisi lomajärjestöä järjestää vuosittain tuettua lomaa ihmisille, joilla muuten ei olisi mahdollisuutta lomaan kodin ulkopuolella. Lomat myönnetään taloudellisin, sosiaallisin, ja terveydellisin perustein. Esim. pienituloisuus, yksinhuol-tajajuus, työttömyys, yksinäisyys ja sairaudet vaikuttavat loman saamiseen.

Lomaan kuuluu majoitus, täysihoito ja ohjelma. Lomailija maksaa omavastuuosuuden (100-150€) ja matkat lomakohteeseen.

Tuettuja lomia järjestetään eri teemoista lapsiperheille, aikuisille ja ikäihmisille. Erityisryhmien vertaistukilomat tavoittavat esm. erilaisista vammoista tai sairauksista kärsiviä ihmisiä. Tuetuilla lomilla on kohderyhmälle  suunniteltua ohjelmaa, kuten ohjattua liikuntaa, pelejä ja leikkejä.

Kuka tahansa Suomessa vakituisesti asuva voi hakea tuettua lomaa. Tuetulle lomalle voi päästä korkeintaan joka kolmas vuosi.

Lomalle voi hakea viiden eri järjestön kautta. STEA tukee tuettujen lomien järjestämistä Veikkauksen tuotoista.

Yleisessä haussa olevista lomista saa tietoa internetsivuilta tai painetusta lomakalenterista, jota lomajärjestöt lähettävät mielellään.

Solaris-lomat ry
internetsivuilta www.solaris-lomat.fi (myös sähköinen hakumahdollisuus) sähköpostilla solaris@solaris-lomat.fi
soittamalla palvelunumeroon 0600 418 200 klo 9-12
puhelun hinta 0,07 €/ min + ppm

Hyvinvointilomat ry
puh. 010 830 3400 klo 9-12
e-mail: toimisto@hyvinvointilomat.fi

Yhdistyksen Tuettujen lomien yhteyshenkilö:
Irma Kinnula
Autamme mahdollisuuksien mukaan lomahakemuksen täyttämisessä. Esitteitä päiväkahveillamme.

Hyvinvointilomat ry :n TÄRKEÄÄ TIETOA HAKUAJOISTA!

Yleishaun lomilla on  kolme hakuaikaa: marraskuussa haetaan talven ja kevään lomille, maaliskuussa kesän ja alkusyksyn lomille ja elokuussa loppusyksyn ja joulun lomille.

Yhteistyökumppaneiden kanssa järjestettävissä lomissa hakuaika alkaa noin 5 kk ennen loman alkua ja päättyy noin 3 kk ennen lomaa.

Kaikki lomamme, myös yhteistyökumppanilomat ovat avoimesti haettavissa, eli hakijan ei tarvitse olla ko. yhteistyökumppanitahon jäsen hakeakseen lomaa.

Toki pyrimme huomioimaan päätöksissä kohderyhmän, eli jos yhteistyökumppanina on esim. Suomen Syöpäpotilaat ry, valitaan lomalle syöpää sairastaneita ja heitä läheisiään.

Ja jos yhteistyökumppanina on eläkkeensaajien yhdistys, valitaan lomalle eläkkeellä olevia.

Kaikkia lomiamme koskee sama periaate, eli myönnämme lomia taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein ensikertalaisuus huomioiden.

Meillä ei ole tietoa siitä, mitkä yhteistyökumppaniyhdistykset järjestävät yhteiskuljetuksia omille lomilleen.

Eli niistä täytyy kysyä suoraan yhteistyökumppaniyhdistyksestä.

Hyvinvointilomat ry
e-mail: toimisto@hyvinvointilomat.fi