Järvenpään Terveyskasvatusseura ry

Yhdistys on perustettu v. 1972, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton ja taloudellisesti riippumaton vapaaehtoisyhdistys.

Yhdistyksen toiminta sisältää monipuolisia ja ajankohtaisia tapahtumia ja retkiä. Pääpaino on lähialueen tapahtumissa sekä kotimaan matkailussa. Pidämme kesä - elokuussa taukoa, joilloin ei järjestetä tapahtumia, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Kulttuuriohjelmia on useita. Samoin ohjattua vesijumppaa ja tuolijoogaa. Keilausryhmä kokoontuu viikottain. Näillä on tärkeä merkitys yhdistyksen toiminnassa. Ne tarjoavat mahdollisuuden nähdä ja kuulla uusia asioita sekä vaikuttavat myönteisesti ihmisten hyvinvointiin ja mielenvireyteen.

Kokonaisvaltaisista hyvinvointia edistävistä ja ajankohtaisista aiheista järjestetään luento- ja esitelmätilaisuuksia kerran kuussa (ei tammi-, kesä-elokuussa) järjestettävillä päiväkahveilla
Yhdistykseen ovat kaikki tervetulleita, ei tarvitse olla terveysalan ammattilainen.

Myös kirjallisuusharrastus lukupiirin muodossa kuuluu yhdistyksen ohjelmaan.

Kevät talven järvenranta auringonlaskun aikaan